torsdag 25. mars 2010

Snart 40...

Våren nærmer seg, og det er tid for å stille klokka! Og jeg fyller år! Det igjen vil si at jeg nå er nærmere 40 enn 30! Fikk vondt i hjertet da jeg sa det til min mann, og fikk et snev av panikk! Jeg føler da meg ikke gammel, og snart 40 er gammelt...eller?! Så meg i speilet, og så mange gråe hår og flere rynker, så det er vel bare å innse at jeg ikke er ungdom lenger. Jeg føler meg ung til sinns og er faktisk sprekere enn jeg har vært på lenge, men alikevel høres snart 40 ut som verdens undergang i mine ører. Skjønner godt at det er noe som heter 40 års krise! Jeg har barn som alltid vil si at "jeg har en gammel mamma", "du er mye gamlere enn de andre mammaene vi kjenner" osv. Fordi om jeg har et snev av panikk, synes jeg det er litt stas med feiring og gaver, så jeg kan ikke bare fortrenge dagen heller. Jeg får bare gjøre det beste ut av årene før 40, og håpe på at ikke 40 års krisa tar meg helt.

2 kommentarer:

  1. Hei!Ikke ta sorgene på forskudd! Tror ikke barna dine kommer til å si at du er en gammel mamma jeg, -det blir vel mer og mer vanlig at folk venter med å få barn til de er over 30..Til og med på Jæren.. ;)

    SvarSlett
  2. Hei! Stemme nok d du skriv! Fikk bare et snev av panikk ein dag her! Har roa sæ litt no!

    SvarSlett